Zapraszam do mojej kuchni : Znajdziecie tu wiele różnych przepisów na pyszne i nieskomplikowane potrawy.

O warzywach

poniedziałek, 09 lipca 2012

W bakłażanie nie znajdziemy wielkich pokładów czy to witamin czy składników mineralnych. Chociaż, należy wspomnieć, że w niewielkich ilościach znajduje się tam witamina B6, a także witamina C. Oprócz tego można wspomnieć, iż bakłażany zawierają mangan, a także potas.

Jedzenie tego warzywa polecane jest na przykład w przypadku zbyt dużego poziomu złego cholesterolu we krwi.



Brokuły są bardzo bogate w witaminy. Związki, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, zawarte w tych zielonych, kalafioropodobnych warzywach to na przykład witamina A, witamina C, a także witaminy z grupy B (B1, B2). Oprócz tego należy wspomnieć, że składnikami mineralnymi zawartymi w brokułach są fosfor, wapń, a także w mniejszych ilościach magnez i żelazo.

Cebula w prawie dziewięćdziesięciu procentach składa się z wody, ponad to, w stu gramach tego warstwowego warzywa znajduje się 0,21 mg białka, a także ponad dwadzieścia miligramów węglowodanów. Oprócz tego, warto wspomnieć, że w cebuli znajdują się takie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu związki jak na przykład witamina PP, wapń, żelazo, sód, witamina C, a także witaminy z grupy B (B1, B2), witamina A, oraz potas.

To charakterystyczne, lecz bardzo popularne warzywo w około sześćdziesięciu procentach składa się z wody. Poza tym, w stu gramach czosnku znajduje się niecałe trzydzieści gramów węglowodanów.

W skład czosnku wchodzą takie związki będące niezbędnymi do prawidłowego funkcjonowania organizmu jak witamina C, a także witaminy z grupy B (B1, B2).

Poza tym, w czosnku pospolitym znaleźć można także wapń, potas, magnez, jak również fosfor, a także siarkę.



Kalafior jest bardzo bogatym w witaminy i składniki mineralne warzywem. Jest to czynnik, który obok doskonałego smaku, wpływa na niezwykłą popularność tej rośliny. W skład warzywa wchodzą między innymi sód, magnez, potas, wapń, żelazo, a także mangan, miedź, fosfor, fluor, jod, chlor oraz karoten. Oprócz tego to popularne, smaczne zawiera witaminę C, a także szereg witamin z grupy B (B1, B2, B6). Kalafior zawiera także olejki eteryczne, które sprawiają, że podczas gotowania wydziela przykry zapach (dzieje się tak, gdyż w tym czasie wydziela się siarka).

 
1 , 2 , 3
sprawykuchenne.pl
--------------------------------------
zBLOGowani.pl
.......................................... ------------------------------------------- -------------------------------------------
trwa inicjalizacja, prosze czekac...darmowe próbki
----------------------------------------- Wykrywacz smaku - www.wykrywacz-smaku.pl ------------------------------------------- Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów ------------------------------------------- Akcja: Nie kradnij zdjęć! ------------------------------------------- ------------------------------------------- Durszlak.pl ------------------------------------------- Lista Blogów Kulinarnych ----------------------------------------- Top Blogi ----------------------------------------- ------------------------------------------ ------------------------------------------- Foodki - fotografie potraw i zdjęcia kulinarne ------------------------------------------ Odszukaj.com - przepisy kulinarne ---------------------------------------- --------------------------------- ------------------------------------------